Po dosažení šestnácti let dostávají mladiství příslušníci sekty amišovců jakousi "propustku" do vnějšího světa, která jim umožňuje okusit prostřednictvím divokých večírků, experimentování s drogami a náhle nabyté nezávislosti na rodičích svody "ďáblova působiště". Dramatické období svobody a zmatků, označované názvem Rumspringa a praktikované v různých podobách již od příjezdu prvních amišovců do Ameriky v roce 1690, by mělo vyústit v rozhodnutí vrátit se do lůna církve, nebo zůstat v cizím, takzvaném "anglickém světě". Několikaletým pobýváním mezi amišovci si režisérka získala jejich důvěru, jež jí umožnila přiblížit se čtyřem portrétovaným dívkám a chlapcům doslova "na tělo". Fascinující film nechává diváka nahlédnout nejen do málo známých a v podstatě izolovaných míst, kde společenství pobývá, ale i do duší jeho oddaných stoupenců.