Překladatelka Tereza a architekt Kryštof spolu už nějakou dobu žijí, nyní se však do jejich vztahu vkrádá odcizení. Komorní minimalistická úvaha na téma ekologické rovnováhy partnerského vztahu nabízí studii moderního světa plného kompromisů, nedorozumění a zmarněných snů.
Křehká překladatelka Tereza už nějakou dobu žije s ambiciózním architektem Kryštofem. Jejich vztah však stále zřetelněji nahlodává chlad. Nepraktická přecitlivělá dívka se potýká s překladem své první knihy, nenachází však oporu u přetíženého partnera, který ve stejné době bojuje s kompromisy kolem realizace svého prvního projektu. Tereza hledá životní jistotu a touží po dítěti, ale Kryštof, který si plánuje pracovní pobyt v cizině, pro ni nemá pochopení. Navíc tajně udržuje milostný poměr s bezproblémovou vdanou Renatou. Když Tereza partnerovi zamlčí, že šla na potrat, a když se propadá stále hlouběji do bezvýchodných depresivních stavů, znamená to konec vztahu – a pro oba partnery možná začátek nového, nezávislého života. Komorní variace na téma hledání ekologické rovnováhy partnerského vztahu je minimalisticky pojatou studií odcizeného moderního světa plného kompromisů.