Chléb a mléko je příběh všední a obyčejný. Otec nezvládne pití a ocitne se v protialkoholické léčebně. Dospívající syn zkusí drogu a přivykne. Zoufalá matka, s hlavou plnou starostí, doufá, že až se ten její vrátí, bude všechno tak, jak má být. Jenže realita je většinou zcela jiná... Lev budoucnosti za nejlepší první film na MFF v Benátkách 2001.