Drama z občanské války ve Rwandě zachycuje genocidu Tutsiů v období od dubna do července 1994. Děsivé události se odvíjejí na pozadí milostného příběhu tutsijské dvojice, půvabné Josette a mladíka Baptisty. Autoři zvolili stylizovaný úhel pohledu a záměrně se vyhýbají naturalistickým obrazům.
Drama z nedávné občanské války ve Rwandě, která si vyžádala asi milion obětí. V malé zemi uvnitř rovníkové Afriky vyvrcholil v devadesátých letech kmenový konflikt mezi Huty a Tutsii, který se změnil v genocidu Tutsiů. Režisér Nick Hughes působil jako kameraman BBC na území Rwandy během všech těchto událostí. V roce 1999 se rozhodl zpracovat palčivé téma formou hraného filmu. Zaznamenává genocidu (v období od dubna do července 1994) na pozadí jednoduchého příběhu tragického milostného vztahu krásné Josette a mladíka Baptisty, kteří pocházejí z vážených tutsijských rodin. Dvojici rozdělí propuknutí nepokojů po smrti rwandského prezidenta, jež se pro Huty stane signálem k účtování. Zatímco Baptistovi se podaří po prvním masakru uprchnout, Josette se s rodinou uchýlí do blízkého kostela, spravovaného zákeřným hutuským knězem. Dny apokalypsy však teprve nadcházejí. Hughes využívá kontrastu krásné přírody a děsivého lidského konání. Naštěstí namísto naturalismu smrt estetizuje (například pomocí zajímavého soundtracku) a jeho naléhavé dílo tak může zaujmout i toho, kdo se „bojí“ krvavého tématu.