Temný psychothriller podle románu Neila Crosse je neobvyklou studií nájemného zabijáka vraždícího na zakázku „otcovského“ gangsterského bosse. Život této lidské zrůdy se změní v okamžiku, kdy se muž náhodou setká s bývalým spolužákem a jeho manželkou. Dosud zcela bezcitný vrah se náhle musí vyrovnávat sám se sebou.
Do galerie filmových nájemných zabijáků vstupuje díky psychothrilleru Pan nerozhodný zajímavá zločinecká postava. Jon Benett je nenápadný muž, který si zjevně potrpí na čistotu. Za chladnou tváří se však skrývá lidská bestie, jež na zakázku gangsterského bosse týrá a vraždí. Jedná jako stroj, zcela bez citu, s pečlivostí a s věcnou profesionalitou. Překvapivě ho však vykolejí setkání s bývalým spolužákem Andym a jeho manželkou Cathy. Jon náhle objevuje dosud neznámé emoce a musí řešit osudové dilema. Jeho bezvýhradná podřízenost „otcovskému“ šéfovi dostává povážlivé trhliny. Debutující režisér, známý kanadský kameraman Paul Sarossy, nezapře svou dlouholetou spolupráci s Atomem Egoyanem. Adaptoval stejnojmenný román Neila Crosse jako temnou existenciální studii s důrazem na atmosféru a na bizarní charaktery některých postav. Nevyhýbá se krutým scénám, ale zachycuje je ve stylizovaném klíči. Zároveň rezolutně odmítá vyjít vstříc divákovu očekávání. Na MFF v Tokiu 2001 získal představitel titulní role Andrew Howard Cenu za mužský herecký výkon.