Waddenzee, moře u pobřeží Wetlandu, představuje jedinečný přírodní a krajinný fenomén. Jde o pobřežní zónu rozkládající se na území Nizozemska, Německa a Dánska, jež se podle pravidelného přílivu střídavě zalévá vodou a zase obnažuje.
Waddenzee, moře u pobřeží Wetlandu, představuje jedinečný přírodní a krajinný fenomén. Jde o pobřežní zónu rozkládající se na území Nizozemska, Německa a Dánska, jež se podle pravidelného přílivu střídavě zalévá vodou a zase obnažuje. Johan van der Keuken se v této „ploché džungli“ se svou kamerou zajímal nejen o faunu a flóru, ale i o její obyvatele. Život místních lidí podstatně proměnil ekonomický, technický a průmyslový rozvoj v této oblasti. Režisér často proměňuje měřítko: záběry krajiny střídají snímky miniaturních mořských organismů. Právě u nich totiž začíná koloběh vzájemně provázaných potravních řetězců bytostí na pomezí souše a moře, do jejichž přirozeného životního prostředí nevratně vstoupili ekologičtí aktivisté, rekreanti, intenzivní technologie a tanky z výcvikového prostoru.