Lidé z různých kontinentů vyprávějí o svém nazírání světa i o tom, jak vidí sami sebe a ostatní lidi. Někteří z nich trpí zrakovým postižením. Mezi dotazovanými je i nositel Nobelovy ceny za literaturu José Saramango. Humorně i poeticky laděný snímek o významu viděného, nošení brýlí a světě přesyceném obrazy.
V dokumentárním filmu Okno do duše vypráví 19 lidí z různých kontinentů o svém vnímání světa, o tom, jak vidí sami sebe i ostatní lidi. Někteří z nich trpí určitým zrakovým postižením. Mezi nejznámější osobnosti patří portugalský nositel Nobelovy ceny za literaturu José Saramago, neurolog Oliver Sacks nebo slepý fotograf slovenského původu Evžen Bavčar. Humorně i poeticky laděný pozoruhodný dokument o významu viděného, nošení brýlí a světě přesyceném obrazy získal Cenu za nejlepší dokumentární film na 25. MFF v Sao Paulu.