V únoru 2000 se filmový štáb vydal do Itálie, aby hledal stopy brazilských válečných veteránů, kteří bojovali převážně u Monte Castella a Montessy. Během druhé světové války bojovalo v Itálii 24 tisíc brazilských vojáků, kteří museli čelit odporu německých jednotek i kruté evropské zimě.
Během druhé světové války bojovalo v Itálii 24 tisíc brazilských vojáků. Nejtěžší bitvy se odehrály u Monte Castella a při dobývání Montessy. Brazilští vojáci museli čelit nejen odporu německých jednotek, ale i kruté evropské zimě. Film zachycuje vzpomínky těch, kteří přežili. Patří k nim např. telegrafní operátor Miguel Pereira, který po válce zůstal v Itálii, významný umělec Carlos Scliar, novinář Joel Silveira nebo generál Meira Mattos. V únoru 2000 se filmový štáb vydal do Itálie, aby i tam hledal stopy brazilských válečných veteránů.