Krásná a ztracená
Posel záhrobí Pulcinella je vyslán do Kampánie, aby na přání zesnulého Tommase odvedl do bezpečí mladého buvola Sarchiapona... Putují spolu na sever kdysi idylickým venkovem, po jehož pastvinách se dříve proháněla stáda buvolů, ale na konci cesty krásnou a ztracenou Itálií nenajdou to, v co doufali.
Z útrob Vesuvu je sluha Pulcinella vyslán do dnešní Kampánie, aby splnil poslední přání pastýře Tommase a odvedl do bezpečí mladého buvola Sarchiapona. Najde ho v opuštěném zámku Carditello, někdejším sídle Bourbonů, o něž se Tommaso staral, aby jej uchránil před důsledky civilizace. Pulcinella se s buvolem, jehož řeči rozumí, vydá na sever. Putují kdysi idylickým venkovem italského jihu s jeho pastvinami, po nichž se dříve proháněla stáda buvolů, potkávají lidi, kteří ony časy pamatují, ale i ty, kteří se dnes podílejí na posílání neužitečných buvolích samců na jatka. Spojením dokumentaristického tvaru a fikce vytvořil jeden z nejosobitějších italských filmařů Pietro Marcello jedinečné básnické dílo, jež je tichým nářkem nad krásnou a ztracenou Itálií. Motiv Pulcinelly jako posla záhrobí v jeho masce z commedia dell´arte dává cestě místy dosud zachovalou přírodou nádech pohádky, s nímž souzní i Sarchiaponova schopnost mluvit.