Klasicky koncipovaný a informačně velmi bohatý portrét jednoho z nejzásadnějších amerických filmařů minulého století. Roli vypravěče přijal Premingerův častý a vděčný herecký spolupracovník Burgess Meredith, o kontroverzním gentlemanovi poněkud monarchistických manýr s obdivem hovoří i další herci, jako James Stewart, George C. Scott, Deborah Kerrová nebo Frank Sinatra.
Tradičně koncipovaný a nesmírně zajímavý audiovizuální sumář umělecké dráhy Otto Premingera stojí na dvou pilířích. Prvním z nich je jeho častý herecký spolupracovník Burgess Meredith (obecně známý především coby Mickey, mentor Rockyho Balboy), plnící v tomto případě úlohu vypravěče Premingerova životního příběhu, poskládaného z několika biografických publikací (především režisérova vlastního životopisu). Druhý představují vedle řady ukázek z filmů i četná svědectví tvůrců, jako je Peter Bogdanovich nebo Saul Bass, ale především herců George C. Scotta, Jamese Stewarta, Deborah Kerrové, Franka Sinatry nebo Vincenta Price. Tom Tryon, představitel titulní role ve filmu Kardinál, označuje Premingera za nejhoršího člověka, kterého kdy potkal, zatímco Scott se nezdráhá vyslovit vděčnost, kterou vůči režisérovi cítí za to, že dal zásadní impulz jeho kariéře. Všichni se však shodou na Premingerově umělecké jedinečnosti a jeho nakažlivé energii, která jej hnala neustále kupředu, nehledě na komplikace jakéhokoli druhu. Jak sám tvrdil, „nic jiného než riskovat nemá cenu“.