Helmut Berger, herec
Zpustlý byt, zaplněný fotkami a předměty upomínajícími na někdejší hercovu hvězdnou éru. Bergerovy teatrální výstupy, hysterie, obscenita, blábolení, hra na primadonu v liduprázdném Saint Tropez. Filmaři se nepodařilo dostat z něho nic, kvůli čemu za ním přišel, ale stvořil otřásající obraz rozkladu a samoty. Šokující portrét herce Helmuta Bergera vzbudil pozornost na loňském festivalu v Benátkách.
Jeho tvář se stala ikonou, od poloviny 60. let šel z role do role, hrál po boku největších hvězd a pod režijním vedením De Sicy, Loseyho, Coppoly a Brasse. Klíčovou osobností se pro něho však stal Luchino Visconti. Ten ho začal obsazovat do stále významnějších rolí (Soumrak bohů, Ludvík Bavorský, Rodinný portrét), nikdo jiný neuměl tak využít Bergerova zvláštního zjevu, v němž se mísila chlapecká čistota s tušenou zkažeností. S Viscontim, jehož se stal partnerem, vstoupil do světa luxusu a celebrit, a zdá se, že v něm v duchu stále pobývá, ač již dlouhá léta žije v obyčejném činžovním domě na okraji Salcburku. Jeho zpustlý byt je chaotickým skladištěm bizarních tretek, fotografií a upomínek na dávnou slávu, on sám v něm polehává jako starý a nemocný lev, nebo možná jako král Ludvík, který se rozkládal zaživa, pohroužen do světa svých chimér. Odrazuje a šokuje agresivitou i obscénností, pod nimi ale prosvítá jeho úzkost ze samoty a z pohlcení nicotou.