Animovaný život
Owen Suskind byl až do svých tří let zdánlivě zdravé dítě. Pak ale přestal mluvit a následně mu byl diagnostikován autismus. Jen náhodou přišli jeho rodiče na způsob, jak s ním komunikovat pomocí replik z filmů Walta Disneyho. Animovaný život je dokumentem, který doslova „mluví filmem“ a dokazuje, že možnosti lidské komunikace jsou bezbřehé.
Owen Suskind byl až do svých tří let zdánlivě zdravým dítětem. Najednou ale přestal mluvit a diagnóza byla nemilosrdná – autismus. Jediné, co malého chlapce ztraceného v sobě samém dokázalo zaujmout, byly animované filmy Walta Disneyho. Po několika letech trápení dostal jednoho dne Owenův otec Ron spásný nápad. Natáhl si na ruku maňáska papouška Iaga a hlasem animované postavičky se zeptal: „Jaké to je, být tebou?“ Odpověď byla nečekaná… Disneyho pohádková říše se pro chlapce stala slovníkem, jehož pomocí mohl číst vnější svět a překládat si vlastní emoce. Vyzbrojen touto mapou se mohl pustit na cestu, během které vystřídal mnoho rolí. Od šikanovaného Zvoníka od Matky Boží po hrdinného Tarzana, který se zvládl poprat s vlastní dospělostí. Něžný dokument se na festivalu Sundance dočkal několikaminutového aplausu, který právem patřil nejen autorům, ale i Owenovi, jenž si projekci sám uvedl a dokázal tak, že možnosti lidské mysli jsou bezbřehé.