Učitelka
Ředitelka základní školy svolává mimořádnou rodičovskou schůzi, neboť o zdánlivě empatické a laskavě vyhlížející třídní učitelce Drazděchové se říká, že prostřednictvím svých žáků manipuluje jejich rodiči. S jistotou zrežírované drama je sice zasazeno do éry pozdní československé normalizace, plastická studie patologické manipulativnosti má však univerzální platnost.
Raná 80. léta, Československo. Ředitelka základní školy svolává mimořádnou rodičovskou schůzi. Důvodem je zdánlivě empatická, milá a laskavě vyhlížející třídní učitelka Drazděchová, o níž se říká, že prostřednictvím svých žáků manipuluje jejich rodiči, hledajíc drobnou řemeslnou výpomoc, bezpracné materiální obohacení, či dokonce milostný poměr. Najdou se rodiny, které se dokážou bezskrupulózní učitelce vzepřít, nebo bude nepsaný řád panovat i nadále? Skvěle napsaný, suverénně zahraný a s jistotou zrežírovaný film se proměňuje v plastickou studii patologické manipulativnosti. Mnohovrstevnaté drama lze samozřejmě číst jako výrazný příspěvek k debatě o zrůdnostech, jimiž éra normalizace pokřivila československou společnost, či o komunismem poznamenané porevoluční době, do níž mechanismy minulosti pevně zakořenily. Univerzální příběh má však i zcela obecnou platnost, neboť korozivní síla moci, korupce a lidské vypočítavosti nerespektuje žádná časoprostorová omezení.