Karel je hajný tělem i duší. V opuštěné části lesa, o který se stará, pytláci probudí tvora, který by Karlovi mohl být rovnocenným soupeřem. V pohádkách se mu říká hejkal, ale setkání s ním rozhodně nemusí skončit pohádkově. Zatímco se mu Karel snaží přijít na stopu, hejkal je blíž, než si myslí. Mezi tajemným tvorem a Karlovou dcerou Aničkou vznikne zvláštní spojenectví. Kdo se nakonec stane jediným pánem lesa?