Bestie bez vlasti
V nejmenované západoafrické zemi zuří válka. Vyděšený Agu se po sérii tragických událostí dostává do spáru guerillové skupiny, kde je podroben tvrdému výcviku a stává se jedním z dětských vojáků. Existuje vůbec nějaká šance, že se opět vrátí k životu normálního chlapce?
V nejmenované západoafrické zemi zuří válka. Stejně rychle jako zprávy o pádu vlády se rozvrácenou zemí šíří skupiny rebelů, kteří s vystrašenými, avšak nebojácnými obyvateli nemají slitovaní. Právě do spárů jedné z guerillových jednotek se dostává osmiletý Agu, jenž je pod vedením autoritativního velitele podroben sérii iniciačních rituálů, aby se stal neohroženým dětským vojákem. Může mít však vyčerpávající putování a krvelačné běsnění nějaký konec? Existuje vůbec nějaká šance, že se Agu opět vrátí k životu normálního chlapce? Film natočený na motivy stejnojmenné knihy nigerijského doktora a sociologa Uzodinmy Iwealy přináší nesmlouvavý příběh o ztrátě lidskosti, jejíž znovunalézání je v extrémních podmínkách téměř nemožné. Sílu dramatu přitom umocňuje jak sebevědomý čistý styl, tak dynamické vyprávění, jež přesvědčivě zprostředkovává dětský prožitek. Bestie bez vlasti jsou tak dalším stvrzením Fukunagovy precizní režisérské koncepce.