Paterson
Paterson je řidič autobusu, ale také básník. Žije se svou ženou ve městě Paterson, kdysi proslulém, dnes zapomenutém. Sedm dní, po něž sledujeme rytmus života dvojice, vyznačuje jen pozorování drobných detailů, z nichž je tvořen Patersonův vnitřní svět, a jemný humor Jarmuschova poetického filmu.
Řidič autobusu Paterson žije se svou ženou Laurou v Patersonu, někdejším městě básníků, které dnes upadá. Patersonovi je kolem třiceti a vede spořádaný život po boku ženy, která ho miluje a má plnou hlavu nápadů, jak zvýšit jejich omezený rozpočet. Mají anglického buldočka Marvina, s nímž Paterson chodívá večer na procházku a pokaždé se staví v místním baru. Každý den ráno brzy vstává, aby se svačinou připravenou Laurou byl včas u svého autobusu. Paterson je ale také básník a denně zapisuje své básně do sešitu, který má stále při sobě. Sledujeme každodenní rytmus života dvou nenápadných lidí: nic pozoruhodného se neudá, půvab vyprávění tvoří poezie drobných detailů. „Chtěl jsem, aby Paterson byl protilékem vůči pesimistickým dramatům a akčním filmům,“ říká Jim Jarmusch. „Divák by jej měl nechat volně plynout před očima, jako obrazy viděné z okna autobusu po cestě ulicemi zapomenutého města.“