Toni Erdmann
„Myslela jsem, že točím drama, ale nakonec se to prodává jako komedie,“ komentovala autorka nečekaně velký úspěch svého filmu u kritiky i u publika. Příběh svérázných pokusů otce obnovit kontakt s dcerou sklízel v Cannes často potlesk během promítání, ale porota zůstala chladná.
Když učitele hudby Winfrieda opustí poslední žák a pes Willi umře, stárnoucí muž bez závazků se rozhodne opustit Německo a překvapit návštěvou dceru Ines, která v Bukurešti pracuje u mezinárodní poradenské firmy. Otázkou „Jsi šťastná?“ předznamená otec, proslulý svým absurdním smyslem pro humor, následný řetěz komických i trapných situací, jimiž v duchu své záliby v převlecích a nasazování falešných zubů začne narušovat sebejistotu své dcery a její přesvědčení, že smyslem života je obětovat kariéře i vlastní soukromí. Nepředvídatelnost situací, jimiž Winfried v roli fiktivního Toniho Erdmanna nabourává svět, v jehož kruhu se pohybuje Ines, dává filmu charakter komedie, ale nepotlačuje dramatickou stránku otcova úsilí obnovit vztah s dcerou, přerušený kdysi vinou generačních rozporů. Lví podíl na úspěchu díla dosud málo známé režisérky mají představitelé ústřední dvojice Peter Simonischek a Sandra Hüllerová.