Tom Hanks patří k absolutní špičce mezi hollywoodskými herci a v Hologramu pro krále opět dokazuje, že více než zaslouženě. Jeho Alan Clay je obchodník s informačními technologiemi, kterého zastihneme v komplikovaném životním okamžiku. Snaží se rozhýbat ustrnulou kariéru, nedávno se rozvedl a nemá peníze na dceřino školné. Zachránit jej může snad jen dávná známost se synovcem krále daleké Saudské Arábie, kam se odebere, aby za pomoci spolupracovníků monarchovi odprezentoval revoluční novinku na trhu komunikace. Zkušený režisér Tom Tykwer dokazuje, že z premisy „americký byznysmen na Blízkém Východě“ se dá vytěžit mnohem více než jen série pitoreskních situací. Střet kultur je v jeho novém snímku podán s jemným a kultivovaným humorem, a příjemnou dávkou melancholie. Adaptaci stejnojmenného úspěšného románu Dava Eggerse ocení milovníci dechberoucích exotických scenérií, i diváci toužící po inteligentní a pozitivně laděné podívané, která zároveň nepodceňuje jejich IQ.