Neustále fascinující scéna vraždy ve sprše v Hitchcockově Psychu se natáčela týden. Každičký záběr nejmrazivějšího vtipu filmových dějin tak má v rafinované skládačce své místo, které stojí za rozšifrování. Díky nadšení autorů dokumentární koláže dosud nebyl filmový rozbor tak zábavný a podmanivý.
Hitchcockovi stačily tři minuty, aby navždy změnil pravidla hry v žánru thrilleru a hluboce otřásl jistotami a naivní důvěrou filmového publika. Legendární vražda Marion Craneové ve snímku Psycho byla původně jen škodolibým šprýmem potměšilého režiséra. Pro dobové obecenstvo však znamenala ledovou sprchu a pro klidné vody komerční kinematografie dodnes nepřekonaný revoluční čin. Generace ušetřené prvotního šoku ke scéně vzhlížejí s odstupem, jenž však podporuje neustávající fascinaci. Geekovskou posedlostí poháněná dokumentární esej nahlíží na zlomek filmové historie v mnoha perspektivách – od zákulisních historek přes osobní vyznání filmových tvůrců po seriózní úvahy a analýzy akademiků. Každý z 52 záběrů má co vypovědět a v koláži pohledů doceníme mnohokrát viděnou a napodobovanou scénu jako dílo geniální rafinovanosti, netušené vizuální poezie i kacířsky spirituálního rozměru, který s Marion nechá zemřít i samotného Boha.