„Nikdy nevezmeš celý pár!“ zní mantra miniaturních tvorů jménem Lichožrouti, kvůli kterým nám z každého páru ponožek zůstane jenom jedna. Někteří ale berou obě… Animované dobrodružství podle knižních bestsellerů navazuje na tradici české tvorby pro děti: jako gangsterka ze současné Prahy.
„Nikdy nevezmeš celý pár!“ zní mantra tvorů jménem Lichožrouti, kvůli kterým nám z každého páru ponožek zůstane jenom jedna. Asi čtyřiceticentimetrové postavičky obývají každou domácnost a ponožkami se živí. A někdy je dokonce skladují, tak jako lupič Padre, k němuž se právě přistěhoval synovec Hihlík. Padre je gangster ze staré školy – vždycky bere jednu ponožku. Jiní ale takovou čest nemají a berou všechno. A Hihlík, který by rád našel rodinu, se ocitne v boji dvou znepřátelených klanů… Adaptace dětských knižních bestsellerů spisovatele Pavla Šruta a ilustrátorky Galiny Miklínové se odehrává v animované verzi současné Prahy – a v počítačích studia Alkay Animation Prague se rodila tři a půl roku. Rodinné gangsterské dobrodružství navazuje na tradici české animované tvorby pro děti, zároveň vzniklo za použití moderní počítačové animace. Hihlíkův příběh na pozadí střetu dvou morálek patřil mezi největší tuzemské divácké hity loňského roku.