Dede
Píše se rok 1992. Mladá Dina žije v odlehlé horské vesničce, v níž má život po staletí pevně daný řád. Lze se vzepřít silně zakořeněným tradicím? A pokud ano, jakou cenu za to člověk musí zaplatit? Debutující Mariam Khatchvaniová zasadila příběh své prvotiny do Svanetie, drsné horské oblasti na severozápadě Gruzie, odkud sama pochází, a autenticky v něm zachytila řadu zvyků a tradic, které jsou s tímto regionem spjaty.
Píše se rok 1992. Mladá Dina žije v odlehlé horské vesničce, v níž má život po staletí pevně daný řád. Dinin dědeček přislíbil její ruku Davidovi, který se právě vrací z války. S ním však přichází i jeho spolubojovník, pohledný Gegi, do nějž se Dina zamiluje. Lze se vzepřít silně zakořeněným tradicím? A pokud ano, jakou cenu za to člověk musí zaplatit? Debutující gruzínská režisérka Mariam Khatchvaniová zasadila příběh své prvotiny do Svanetie, drsné horské oblasti na severozápadě Gruzie, odkud sama pochází, a autenticky v něm zachytila řadu zvyků a tradic, které jsou s tímto regionem spjaty. Podmanivá krása majestátně nepoddajné přírody podtrhuje boj, který hrdinka svádí s tradicemi, ve snaze získat svobodu a právo rozhodovat o svém životě. Inspirována osudem své babičky, rozpracovává režisérka v Dede motiv, který se objevil již v jejím mezinárodně úspěšném krátkém filmu Dinola.