Červená
Čelila krutým dějinám 20. století, přesto se nenechala zlomit a svým uměním dobyla svět. Olga Sommerová se v dokumentárním portrétu zaměřuje na další významnou českou osobnost – legendární operní pěvkyni Soňu Červenou, která ztvárnila 100 rolí na jevištích pěti kontinentů.
100 rolí v 5 000 představení na jevištích pěti kontinentů. Takovou profesní bilanci má za sebou operní pěvkyně Soňa Červená, jejíž život mapuje v celovečerním dokumentu režisérka Olga Sommerová. Soňa Červená se narodila v roce 1925 do rodiny zakladatele kabaretu Červená sedma Jiřího Červeného. Rodinné zázemí jí ale zničila nacistická okupace, když byli její rodiče odvlečeni do koncentračního tábora. Matka po komunistickém převratu za podivných okolností zemřela ve vězení na Pankráci a o život se tehdy začala bát i již proslavená umělkyně. Využila proto pozvání do berlínské opery a utekla na Západ. Tam započala její nová kariéra, jež čítá angažmá na desítkách světových scén. Soňa Červená byla po tu dobu paradoxně méně známá v Česku, kam se vrátila po třicetileté emigraci. Film Červená je portrétem fascinující, nezlomné osobnosti, jež se celý život zdráhala zapustit kotvy a místo toho se snažila, aby před publikem nikdy nic neošidila.