Chibula
První demokraticky zvolený prezident Gruzie byl záhy po svém zvolení svržen ve vojenském puči. Se skupinkou svých věrných se vydává na pouť do hor, kde se má setkat se svými podporovateli. Na pozadí impozantních kavkazských scenerií se stáváme svědky niterného zápasu, který muž bojující o moc svádí sám se sebou, na cestě vstříc svému osudu… Vítěz MFF KV 2014 se vrací s archetypálním příběhem, vyprávěným s lehkou melancholií a nezaměnitelnou obrazovou poetikou.
Zviad Gamsachurdia se v roce 1991 stal prvním demokraticky zvoleným prezidentem nezávislé Gruzie. Jen o několik měsíců později byl však své funkce zbaven v násilném vojenském převratu. V tomto dějinném okamžiku začíná třetí film George Ovashviliho, ceněného gruzínského filmaře s výrazným režijním rukopisem. Režisér sleduje Gamsachurdiu, který se v důsledku puče stává z hlavy státu štvancem a se skupinkou svých věrných se vydává na pouť do hor, kde se má setkat se svými podporovateli, s jejichž pomocí, jak nepřestává doufat, znovu získá moc… Ovashvili je dalek toho, předkládat divákovi klasickou životopisnou studii či vynášet soudy nad politickými činy; historické události mu slouží jako rámec, do nějž zasadil archetypální příběh, vyprávěný s lehkou melancholií a nezaměnitelnou obrazovou poetikou. Na pozadí impozantních kavkazských scenerií se tak stáváme svědky niterného zápasu, který muž bojující o moc svádí sám se sebou, na cestě vstříc svému osudu.