Příběh z období secese o nešťastné lásce, která nakonec zvítězí, zcela konvenuje nostalgickému zájmu Jiřího Brdečky a výtvarníka Kamila Lhotáka o staré technické vymoženosti a zároveň i o zlatý věk grotesky. Poprvé se tu objevuje Brdečkův častý motiv milenecké dvojice.