Sad granátovníků
Na skrovnou rodinnou usedlost, obklopenou sadem letitých granátovníků, se po dlouhých dvanácti letech vrací Gabil, který za celou dobu nepodal své rodině jakoukoliv zprávu o svém překvapivém odchodu. Hluboká emocionální jizva se však nezacelí ze dne na den. Do malebné krajiny zasazené komorní drama vypráví o křivdách probublávajících zpod krusty zdánlivé nevinnosti.
Starý a zesláblý Šamil už jen stěží obhospodaří rozlehlý sad granátovníků, rozprostírající se v okolí skrovné rodinné usedlosti na ázerbájdžánském venkově. Snacha Sára ani její malý syn Jalal mu v péči o letité stromy příliš nepomohou, a tak se hrozba, že se budou muset své jediné živnosti vzdát, stává stále reálnější. Líný běh parných letních dní zčistajasna naruší nečekaný návrat Šamilova syna Gabila, který před dlouhými dvanácti lety z vesnice bez předchozího varování utekl, aniž by o sobě od té doby podal jedinou zprávu. Hluboká emocionální jizva, kterou otci, manželce i synovi způsobil, se však nezacelí ze dne na den… V komorním rodinném dramatu rozkrýváme důvody Gabilova dávného odchodu stejně zvolna, jak si kamera dlouhými záběry podmaňuje malebné prostředí. Křivdy minulosti však nevinně vypadající krajinou probublávají stále silněji a je jen otázkou, kdy vyvřou na povrch.