Muž, který vypadá jako já
Hudební kritik Hugo právě prožívá porozvodovou krizi a touží jen po klidu na svou rozepsanou knihu. Když se náhle objeví jeho bohémský otec, je zjevné, že začátek nového života půjde směrem zcela neplánovaným. Tragikomický příběh o rodičích a dětech, jejich vzájemných chybách a komplexech.
„Každý má na něco talent, je jen třeba zjistit, na co,“ říká otec synovi, který právě nesložil zkoušky do hudební školy. O třicet let později z Huga vyroste kritik, který se pokouší interpretovat hudbu pomocí obrazů všedních úkonů, jako je čištění zubů. Této práci věnuje svou novou knihu, ale odhalení manželské nevěry ho uvrhne do hluboké osobní krize. Když se rozhodne začít znovu, zjeví se na prahu nezvaný host v podobě nezdárného otce. Když navíc hned ohlásí, že brzy zemře, a proto je třeba se o něj náležitě postarat, Hugův právě započatý život se otřese v základech. Tragikomedie o vynucené blízkosti je stejnou měrou ukrutně trapná jako niterně dojemná. Autorský snímek režisérské dvojice Andrese a Katrin Maimikových umí citlivě odstínit obě situace i rozehrát satirickou strunu pseudointelektuálního žvanilství. Film o běžných problémech volí úsměvně hyperbolizované ladění, které díky subverzivní kameře vtipně pointuje nesourodost ústřední dvojice.