Každé léto přijíždějí do Švédska Poláci na sběr jahod. Přespávají v karavanech, přes den pracují na poli a večery tráví spolu, stranou od místních zaměstnavatelů, kteří se ani neobtěžují zapamatovat si jejich jména. Vše se opakuje s monotónní pravidelností jako střídání ročních období, avšak v jednom je tento rok přece jen jiný: syn jednoho ze sběračů je dost starý na to, aby se začal zajímal o dceru z hostitelské rodiny, a mezi řádkami jahod tak poprvé vzklíčí mladá láska, komplikující celé dosavadní uspořádání – od sezonních pracovníků se totiž očekává, že zůstanou pokud možno neviditelní. V tomto citlivém příběhu adolescentní lásky nás režisér vyzývá, abychom se ztotožnili s těmito bezejmennými outsidery, a volá po uznání základní rovnosti mezi lidmi. Konkrétnost prostředí nijak neubírá sdělení na obecnosti, svou bohatě propracovanou drobnokresbou, díky níž se vám bude zdát, že ve vzduchu cítíte vůni zralých jahod, ho naopak posiluje.