Chlapi nepláčou
Když se po necelých dvou dekádách od konce války v Jugoslávii setkává různorodá skupina veteránů v odlehlém horském hotelu, aby podstoupila několikadenní terapii, nelze očekávat vzájemné souznění. Brilantně zrežírované drama o odpuštění druhému, které vždy přichází až poté, co odpustíme sami sobě, představí absolutní špičku balkánské mužské herecké scény.
Ozbrojené konflikty 90. let nepřehlédnutelně zvrásnily půdu bývalé Jugoslávie, nejhlubší rány však zasadily do paměti všech zúčastněných národů. Kolik postižených zemí, tolik odlišných interpretací smutné minulosti. Když se tedy po necelých dvou dekádách od konce války setkává různorodá skupina veteránů v odlehlém horském hotelu, aby podstoupili několikadenní terapii, nelze očekávat vzájemné souznění. Ba naopak, každé slovo vyřknuté bez rozmyslu nebo jen zdánlivě křivý pohled mohou nebezpečně třaskavou směs ihned zažehnout. Bývalí vojáci, urputně se držící své bytostné mužnosti i předsudků, totiž odmítají obnažit nelidskost událostí, ať už tehdy konali přímo oni, nebo jiní. Brilantně zrežírované drama o odpuštění druhému, které vždy přichází až poté, co odpustíme sami sobě, představí absolutní špičku balkánské mužské herecké scény. Po boku zarytě pacifistického terapeuta v podání Sebastiana Cavazzy excelují Emir Hadžihafizbegović, Leon Lučev, Izudin Bajrović, Boris Isaković, Ermin Bravo, Boris Ler, Ivo Gregurević.