Ciambra
Některé filmy jsou magické a Ciambra Jonase Carpignana je jedním z nich. Filmové plátno mizí a divák se na dvě hodiny stává součástí nespoutané romské komunity v Kalábrii, kde se překotně snaží dospět čtrnáctiletý Pio, aby se v dobrém i ve zlém vyrovnal svému staršímu bratrovi. Jeho souboj s místním podsvětím je nerovný, ale Pio je odhodlán stát se mužem za každou cenu.
Některé filmy jsou téměř magické a nový snímek Jonase Carpignana je jedním z nich, přestože pojednává o reálných místech a lidech. Ciambra je romská komunita v Kalábrii, kde s početnou rodinou žije čtrnáctiletý Pio. Chlapec pomyslně stojí na špičkách a nahlíží do světa svého staršího bratra, který si přivydělává obchody na hranici zákona a je již společenstvím vnímán jako dospělý. Jednoho dne bratr mizí a Pio se více či méně úspěšně pokouší zaujmout jeho místo, souboj s místním podsvětím je ale nerovný. Pestrá plejáda místních figurek, od stařešinů společenství po africké imigranty, vůně ohně zapáleného na dvorku, ohlušující disko hity z místního klubu, ale i starosti o přežití ze dne na den, to vše tvoří Piův vesmír. Jonas Carpignano se vrátil do Ciambry, ve které již natočil stejnojmenný krátký film, a opět trpělivou prací s neherci zprostředkovává vnějšímu světu pohled do komunity před ním uzavřené.