Out
Když padesátník Ágoston přijde o práci, vydá se ji hledat. Cesta, vroubená setkáními s různými typy podivínů, vede Ágostona k Baltskému moři. Jeho největším snem je totiž ulovit velikou rybu. Film slovenského režiséra Györgye Kristófa, natočený v české koprodukci, byl vybrán do druhé soutěže canneského festivalu Un Certain Regard.
Otřepané přísloví „Každý konec je začátkem něčeho nového“ nebylo nikdy tak trefné jako v případě padesátníka Ágostona, Slováka maďarského původu, který přijde o práci a nechávaje rodinu za sebou, vyráží na sever, směr Pobaltí, hledat nové zaměstnání a zároveň si pořádně zarybařit. V lotyšském přístavu však na něj coby nového svářeče nečekají zrovna s otevřenou náručí, spíš naopak, a to jsme teprve na začátku jeho nepředvídatelné, mírně posmutnělé, avšak nikoli skličující odysey plné bizarních setkání. Vůbec první slovenský film zařazený do canneské sekce Un Certain Regard v novodobé historii země zve na cestu po východní Evropě plnou fantaskně-pitoreskních, hořkých i vtipných epizod. Svůj velmi specifický pohled na stav společnosti v postkomunistických zemích vypráví režisér Kristóf v rafinovaně koncipovaných, často úchvatných filmových obrazech, které výrazně podtrhují snovou náladu charismatického debutu.