Psi
Současný chilský film je přítomen na každém velkém festivalu a nejinak tomu bylo letos v Cannes, kde se v Týdnu kritiky zaskvěl druhý snímek Marcely Saidové. Znepokojivá psychologická romance s politickým podtextem k sobě přivádí komfortem zhýčkanou čtyřicátnici Marinu a Juana, bývalého důstojníka armády zatíženého temnou minulostí (Antonia Zegersová a Alfredo Castro, známí z filmu Klub).
Současný chilský film je přítomen na každém velkém festivalu a nejinak tomu bylo letos v Cannes, kde se v Týdnu kritiky zaskvěl druhý snímek Marcely Saidové. Znepokojivá psychologická romance s politickým podtextem zachycuje komfortem zhýčkanou čtyřicátnici Marinu, jež si přehlížení ze strany otce a nedostatek manželova zájmu vynahrazuje ponořením se do lekcí jízdy na koni. Zásadní je pro ni setkání s o dvacet let starším lektorem Juanem, tajemstvím obestřeným vysloužilým důstojníkem armády známým pod přezdívkou Plukovník, v okamžiku, kdy je vyšetřován pro porušování lidských práv za časů aktivní služby před několika desítkami let. „Setkala jsem se s bývalými vojáky, kteří se během vyšetřování jejich činů z dob diktatury cítili zrazeni nejen ‚armádní rodinou‘, ale i civilisty, kteří tehdejší režim podporovali. To mě velmi zaujalo,“ svěřuje se režisérka. Ve filmu vyprávějícím o tom, že neviditelné zdi, které si privilegovaní členové chilské společnosti vystavěli v alibistické snaze odříznout se od minulosti, nejsou nezbořitelné, herecky vynikají Antonia Zegersová a Alfredo Castro, známí z filmu Klub.