Skutečná Lajka cestu na oběžnou dráhu nepřežila, v loutkovém muzikálu se však statečná fena dostane až na planetu, kterou člověk ještě neovládl. Tedy zatím. Animátor Aurel Klimt navazuje na českou loutkovou tradici Jiřího Trnky s příběhem o nečekaných vítězích vesmírných závodů.
Než ji odchytili na ulici, byla Lajka jen obyčejnou potulnou fenou. 3. listopadu 1957 se ale jako první živý tvor dostala na oběžnou dráhu. Její návrat domů v sovětské družici Sputnik 2 nebyl nikdy plánován, v animovaném muzikálu však Lajka přežije a černou dírou docestuje až na planetu Qem. Tam ve společnosti roztodivných tvorů poprvé zakusí, jak může vypadat život, když člověk není pánem tvorstva. Animátor Aurel Klimt svým osobitým výtvarným cítěním navazuje na českou loutkovou tradici Jiřího Trnky a Břetislava Pojara, jeho Lajka ostatně necílí jen na dětské diváky, ale střílí si i z reálií studené války a vesmírných závodů.