Masuda, nový dělník v továrně, pojme podezření vůči svému kolegovi, že by mohl být odsouzeným vrahem. A správně napsaný portrét by mohl Masudovi znovu otevřít svět žurnalistiky. Tím však otevírá i šrámy vlastní minulosti. Pečlivě vystavěný snímek pojednává o vyrovnávání se s vinou, ale i o limitech zodpovědnosti.
Masuda se vždy viděl jako úspěšný novinář, ale poté, co jeho článek neočekávaně způsobil tragické důsledky, nastupuje jako řadový dělník do továrny. V momentě, kdy se začne sbližovat s uzavřeným kolegou, začne v něm bujet podezření, že by mohlo jít o odsouzeného vraha, který v minulosti zavraždil tři malé děti. A pokud by o něm napsal článek, mohla by to být jeho nová šance ve světě žurnalistiky. Prací na textu však současně otevírá šrámy vlastní minulosti. Pečlivě vystavěný snímek o limitech zodpovědnosti, ale i o vyrovnávání se s vinou se nevyhýbá velkým filozofickým otázkám, aniž by však ztrácel ze zřetele poutavost veskrze lidského příběhu.