22. července 2011 zaútočil pravicový extremista na několik stovek mladých lidí, kteří se účastnili letního tábora Svazu dělnické mládeže. Šedesát devět z nich zběsilé řádění nepřežilo. Norský režisér Erik Poppe se k tragédii vrací, aby ji zprostředkoval očima nic netušících táborníků, kteří dlouhých sedmdesát minut bojovali v nepřehledné situaci o život.
22. června 2011 zaútočil Anders Behring Breivik na několik stovek mladých lidí, účastníků letního tábora Svazu dělnické mládeže na norském ostrově Utøya. Zběsilé řádění jednoho pravicového extremisty nepřežilo šedesát devět táborníků. Drama norského režiséra Erika Poppeho, které bylo vybráno do soutěže letošního Berlinale, zprostředkovává atmosféru klaustrofobního děsu z pohledu nic netušících obětí, odříznutých od zdroje informací i pomoci. Přes sedmdesát minut dlouhý záběr odměřuje dlouhé okamžiky hrůzy, jež se odehrály mezi zazněním prvního výstřelu a příjezdem první záchranářské lodi.