Nepřátelé
20. století je na dohled a z odporu původních obyvatel Severní Ameriky vůči soustředěné genocidě ze strany bílých zbyly pouhé záchvěvy. Mezi Arizonou a Montanou se odehrává nebezpečná pouť nesourodé skupiny, které velí mlčenlivý kapitán americké armády, plnící nenáviděný úkol – zajistit bezpečí na smrt nemocného šajenského náčelníka na jeho poslední cestě. Hrají Christian Bale, Rosamund Pike a Wes Studi.
Dvacáté století je na dohled a z odporu původních obyvatel Severní Ameriky vůči soustředěné genocidě bílých zbyly pouhé záchvěvy. Mezi Arizonou a Montanou se odehrává nebezpečná pouť nesourodé skupiny, které velí mlčenlivý kapitán americké armády s pověstí krutého indiánobijce, plnící nenáviděný úkol – zajistit bezpečí na smrt nemocného šajenského náčelníka na jeho cestě do místa posledního spočinutí. Nový film Scotta Coopera, jehož oscarový snímek Crazy Heart zahajoval MFF KV 2010, potěší milovníky epických dramat i obdivovatele klasických westernů. V hlavních rolích se ve vrcholné formě předvedli Christian Bale, Rosamund Pike a Wes Studi.