Společenské melodrama Bílý ráj s klasicky vystavěným příběhem a řemeslně vysokou technickou úrovní zaznamenalo v roce 1924 mimořádný divácký úspěch. Stála za ním tzv. silná čtyřka, jeden z nejvýraznějších tvůrčích týmů v počátcích československé kinematografie, který tvořili režisér a herec Karel Lamač, kameraman Otto Heller, herečka Anny Ondráková a později i scenárista Václav Wasserman. Bílý ráj bude na karlovarském festivalu uveden za živého hudebního doprovodu.