A man of about forty-five comes to the countryside to take over a crumbling building which he has been left by a distant relation. Immediately upon his arrival he witneses the rough agricultural worker Romek cursing his fifteen-year-old daughter for meeting the young man Simon. Then on a borrowed motor-bike the newcomer goes from one lonely farm to another to ask the way; none of the suspicious inhabitants will help him. On the contrary, the local people draw him into their problems. The hero is twice knocked unconscious after falling from his bike and does not remember what happened to him. He learns that someone brutally murdered Romek’s daughter. Past events flow together with the present and the murderer could be anyone... The film, told in a meditatively slow rhythm, breaks down all ideas about time, about the sequence of situations and the space in which everything is played out. By means of simple indications, details and splendidly chosen settings, a mysterious, even eerie atmosphere is created, reminiscent of a waking dream.