A prize-winning depiction of how a corporate merger transforms one employee from a valued contributor into an imminently replaceable cog. Divorced mother Anna works long hours as a contract administrator in a large company. When Anna’s firm is acquired by a multinational, everything changes....
This realistic depiction of how a corporate merger transforms one employee from a valued contributor into an imminently replaceable cog won numerous prizes. Divorced mother Anna works long hours as a contract administrator in a large company. She’s good at her job and takes pride in it. When Anna’s firm is acquired by a multinational, everything changes. Without warning, she finds herself transferred to another office, to a position with no clear responsibilities. The new personnel manager gives her no recourse and her former colleagues start to treat her strangely. Every time she tries to reclaim some sort of useful role for herself, management changes her job. One day she is told to stand by a photocopying machine for hours on end, doing nothing; another day she is assigned to watch hostile workers in a warehouse where she feels her safety threatened. Writer-director Comencini underlines the story’s sense of urgency and conviction by mixing professional actors with actual workers.