An entire city has lost its voice. Mr. TV, the owner of the city’s only television channel, has a sinister, secret plan to subject all the inhabitants to his will forever. An unusual movie inspired by the masters of silent film, such as Murnau, Lang, Eisenstein and Vertov.
In a wintry metropolis in the year xxx, the merciless Mr TV rules with an iron rod. The whole city has no voice and he alone has monopolised both word and image. People watch TV and eat the TV dinners produced by Mr TV. Mr TV is working on a sinister plan with a dangerous hypnotic machine that operates through the TV to ensure that he has control over all life forever. To achieve this, he kidnaps the only one who still has The Voice - a beautiful singer... A compelling example of the vitality and formal potential of silent film. Inspired by the work of Murnau, Lang, Eisenstein and Vertov, La antena is nevertheless a very modern film. The fairytale allegory continues to surprise the audience from one scene to the next, with sweeping, well-designed sets, wonderful use of words and, last but not least, fine performances from the cast.