A Boring Afternoon
The film A Boring Afternoon is a comic yet melancholic sketch describing the atmosphere of a Sunday afternoon in a pub on the outskirts of Prague. A few old regulars are passing the time of day, others have dropped in for a drink, while the local football club is playing a vital match to stay in the league. The film was part of the “generation manifesto” of the New Wave, Pearls of the Deep (Perličky na dně, 1965), based on Bohumil Hrabal’s early prose works.