A poet and his wife were incarcerated during the Islamic Revolution in Iran. After years in prison, Sahel sets out to find his beloved in Istanbul. But a man who also loves Mina is there waiting. The cruel truth emerges out of melancholy memories. The film was inspired by the diary of Kurdish poet Sadegh Kamangar.
A love story marked by fate as a classical tragedy: in 1979 during Iran’s Islamic Revolution, poet Sahel Farzan and his wife were incarcerated – she for 10 years, he for 30. Convinced that her husband is already dead, Mina takes her two kids and moves to Turkey. It is there that the aging Sahel goes to look for her after his release. But her longtime admirer is also near at hand, a man who mercilessly interferes in their lives. Finally, out of the depths of the past – out of all those melancholy memories, verses, and magical pictures – the cruel truth emerges. This mystery melodrama grows to become an indictment of the regime and of repressive mechanisms capable of human destruction. The movie was inspired by the diary of Kurdish poet Sadegh Kamangar. In the lead roles the director cast Iranian legend of pre-Revolution film Behrouz Vossoughi, Italian star Monica Bellucci, and Yılmaz Erdoğan, the popular Turkish actor-director of Kurdish origin. The work is being presented under the auspices of Martin Scorsese.