Texas, the 1970s. Bob and Ruth, lovers in crime, are captured after an unsuccessful caper. Bob claims responsibility for shooting a policeman and goes to prison. Casey Affleck, Rooney Mara, and Ben Foster excel in an elegiac motion picture enhanced by exquisite visuals. Screened at Sundance and Cannes.
Texas, 1970s. Outlaw lovers Bob Muldoon and Ruth Guthrie are captured after an unsuccessful robbery attempt. Bob takes the blame for the shooting of police officer Patrick Wheeler, and goes to jail. Four years later, however, he manages to escape and his first steps lead him to the place where Ruth has given birth to a daughter while he was in jail. Passionate cinephile David Lowery definitely explores new territory when it comes to the genre of "outlaw” films. Viewers will wait in vain for an action-packed heist or prison escape full of flying bullets. The director’s lyrical eye is fixed on the film’s characters and their inner conflicts in situations that force them to make life or death decisions. Reminiscent of the works of Robert Altman, Terrence Malick and writer Cormack McCarthy, Ain’t Them Bodies Saints is a poetically charged film that captivates the viewer through a visual style that breathes new life into the myth of the American West. This enigmatically titled film (a reference to a half-forgotten folk ballad) screened at Sundance and Cannes where audiences appreciated the excellent performances by Casey Affleck, Rooney Mara and Ben Foster.