The Ring, like the majority of Hitchcock’s silent films, is not a thriller. The story of a love triangle between a woman and two professional boxers, one of whom is her fiancé, is spun as an ironic melodrama. Well-thought-out work with symbols and daring use (for British cinema) of approaches proper to the European film avant-garde of the 1920s are as intriguing as ever. The movie will be accompanied live by silent film music specialist Neil Brand.