High school student Jay starts having alarming visions that someone is following her. What is worse, she is convinced that if they catch her, she will die. This dynamic and engrossing run from inevitable danger garnered considerable attention at this year’s Critics’ Week at Cannes.
Jay is just another high school slacker who, like her friends, would like to meet a pretty guy for a date. But she has no idea that, one evening, her entire world will be turned upside-down as she becomes the victim of a wandering curse. She begins to be tormented by demons lusting for her life, which is now reduced to merely looking over her shoulders the whole time to make sure that nobody is following her. Together with her friends, who don’t share these terrifying visions, she sets out across the state in order to avoid a confrontation with her sadly inevitable destiny. It Follows is an interesting and refreshing take on the stale genre of ghost horror, which today represents an oft-ignored sub-category of the horror movie. Thanks to its chilling atmosphere, the film manages to convince even hardened skeptics, while also creating a world with real heroes whom we truly care about as they set out on their dramatic journey.