While a resigned father works in the same job he’s had for the past 25 years, his adolescent son is completely immersed in his own world, exploring his gay identity. The boy’s fragility and eccentricities, however, provoke a gang of local youths who won’t tolerate people who are different in their neighbourhood. A powerful debut which reflects on the values of human freedom and justice.
After 25 years in the same job, unaspiring introvert Juan is hoping for promotion. Not only would he finally receive some recognition for his work, but he’d also be able to devote more time to his 18-year-old son Pablo, whom he is raising on his own. Like every teenager, Pablo needs his independence but Juan doesn’t mind – the boy dresses as a woman, spends time with his neighbourhood lover and goes off to indulge his love of dancing. When Pablo is the victim of a homophobic attack, Juan suddenly has to deal with problems he had blocked out for so long, pushing him to stand up to the intolerance in his midst. This bleak drama about the courage to defy constricting norms and conventions points a cautionary finger at the blindness of Chilean society and highlights the need to fight for truth and justice. Social criticism is, however, only one of the film’s many layers. It is primarily a courageous work which, in its quest for its own expression, succeeds in combining an atmospheric style with unnerving realism.