Captain Fantastic
Ben and his six children live deep in the woods according to the rules he’s established. When tragedy strikes the family, they all head back to civilization. This original, witty, visually engaging, and emotional movie starring the charismatic Viggo Mortensen was screened to acclaim at this year’s Cannes IFF.
Ben and his six children live deep in a quiet and majestic northwestern forest. Ben determines the rules governing everyday life and education, and he devotes all his time and attention to the kids, trying to teach them to be self-sufficient and to really understand their subjects of study rather than just cram it in via rote memory. While enjoying the almost perfect harmony of their fabricated paradise, however, the family is struck by tragedy and decides to head back to the city where their chosen way of life and Ben’s role as father are challenged. The charismatic Viggo Mortensen undertakes the lead as head of the likable seven-member clan, his flair for the role underpinned by his involvement in the script from the very outset. In this witty, unconventional, and touching picture, the gifted director holds a mirror up to our values and consumer lifestyle. His high-energy, visually absorbing film was a success at this year’s Cannes festival where Un Certain Regard honored Ross with Best Director.