It seems life in a Bedouin village in Southern Israel is still governed by the same age-old rules. Jalila is suffering the indignity of her husband’s forthcoming marriage to a second, much younger woman, but she also wants to put a stop to a relationship her daughter Layla is having with someone unsuitable. Except that Layla sees the world differently and wants to make her own decisions regarding her future.
Wedding preparations are underway in a Bedouin village in Southern Israel. It’s an extremely awkward situation for Jalila, because her husband is about to marry a second, much younger wife. She feels humiliated but refuses to submit, choosing instead to preserve her pride and silently rebel against her situation from within. She cannot openly oppose tradition and it would be inadvisable to elicit the disapproval of those around her. Layla, her adolescent daughter, sees things differently. Her mother has just found out about her secret relationship with student Anuar, a liaison that is entirely unacceptable in their community since the boy isn’t from their circle, and she rails against her daughter to put a stop to it. Layla, of course, unlike her mother, believes that the only way to get ahead in life is to resolutely confront everything that gets in the way. It’s as if the girl were openly expressing her mother’s hidden defiance, but both women must find their way to one another, however difficult that may be, and much of what they believed in is called into question.