Aloys
The sheltered existence of private detective Aloys starts to fall apart when his father dies. When someone takes his prized collection of video tapes, he realises he will have to abandon his secluded world. Thus begins a convincing debut, a romance hovering between reality and fantasy.
Aloys has just buried his father with whom he ran a detective agency. A life filled with routine seems to help him come to terms with his loss, that is until someone steals his prized collection of video tapes and cameras, equipment he has amassed for both professional and private use. He begins to lose control of his life and will be forced to leave his carefully constructed microworld. His cassettes are returned to him, but the game has to carry on. Aloys discovers a secret realm of fantasy when he starts to receive phone calls from a young woman called Vera. The conversations between the two take on the surreal shades of a guarded courtship. But, sooner or later, Aloys needs to find the courage to seek out the real Vera, who may well be more complicated than her dream version. Nölle’s carefully composed melancholic images, partaking of both reality and illusion, are complemented with subtle performances from the two leads (Georg Friedrich, Tilde von Overbeck). Despite being a debut feature, the work manifests experience and a clear vision.