Nightlife
The lives of a wealthy married couple radically change in an instant. While the husband is in critical condition after an accident that occurred under strange circumstances, the wife tries to understand the situation and to salvage what she can… In this constricted, small-scale drama by a renowned Slovenian filmmaker, Pia Zemljič excels in the role of the resourceful wife.
The lives of a wealthy married couple, a professor and a noted lawyer, change in an instant on one tragic night. Under strange circumstances, the man is found on the street in critical condition. While he’s in the hospital fighting for his life, his wife Lea tries to understand what happened and to salvage what she can... The plot of this taut, small-scale drama, in which Pia Zemljič excels in a delicately nuanced performance as the resourceful wife, takes place over a single night in the Slovenian capital. In his ninth feature, a work inspired by a true story, the renowned filmmaker paints a vivid picture of the heroine’s internal drama, yet, on a more universal level, he also critically explores the influence of social opinion and the news media upon our lives. Kozole’s co-author on this polished script highlighting a current topic was talented Croatian director and screenwriter Ognjen Sviličić (Armin, These Are the Rules).