Come As You Are
Fictitiously elaborating on Asta Philpot’s real-life trips to a wheelchair-accessible Spanish brothel and his advocacy of prostitution as one sexual-expression option for the disabled, Come As You Are is a likable seriocomedy with assured direction. Winner of the Grand Prix at Montréal and the Audience Award at KVIFF.
Three twentysomething special-needs men go on a road trip to Spain to lose their virginity in Come As You Are, a likable seriocomedy loosely inspired by Asta Philpot, an advocate for physically-challenged sex. Genial Jozef (Tom Audenaert) is almost completely blind. Prankster Philip (Robrecht Vanden Thoren) is a paraplegic. Likewise wheelchair-bound, Lars (Gilles De Schryver) has a degenerative terminal illness that brings on paralysis and occasional fits. Fictitiously elaborating on Philpot’s real-life trips to a wheelchair-accessible Spanish brothel and his advocacy of prostitution as one sexual-expression option for the disabled, the film is never condescending, and Geoffrey Enthoven’s assured direction likewise resists overplaying the obvious emotional cues. The picture picked up the Grand Prix at Montréal and the Audience Award at KVIFF 47.